Ημικρανία μέρος Γ΄

Η θεραπεία της ημικρανίας περιλαμβάνει αφενός την αντιμετώπιση της οξείας φάσης (δηλαδή την ανακούφιση των συμπτωμάτων της ημικρανικής κρίσης) και αφετέρου, στις περιπτώσεις που απαιτείται, τη λήψη προφυλακτικής θεραπείας, δηλαδή σταθερής φαρμακευτικής αγωγής με σκοπό την μείωση της συχνότητας και της έντασης των κρίσεων ημικρανίας.

Τα κοινά αναλγητικά όπως η παρακεταμόλη, μόνα ή σε συνδυασμό με αντιφλεγμονώδη, ορισμένες φορές ανακουφίζουν από τον πόνο, πρέπει όμως να ληφθούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα με την έναρξη των συμπτωμάτων. Επίσης, στις περιπτώσεις που εμφανίζεται ναυτία και τάση για εμετό, μπορεί να χορηγηθεί και κάποιο αντιεμετικό φάρμακο. Είναι σημαντικό ωστόσο να αποφεύγεται η κατάχρηση των παυσίπονων, καθώς αυτό μπορεί να πυροδοτήσει περαιτέρω επεισόδια κεφαλαλγίας. Επιπλέον, πολλοί ασθενείς ανακουφίζονται με τον ύπνο ή με την ανάπαυση σε σκοτεινό και ήσυχο μέρος. Για την αντιμετώπιση της οξείας φάσης των ημικρανικών κρίσεων υπάρχουν επίσης ειδικά φάρμακα που ονομάζονται τρυπτάνες, τα οποία όμως πρέπει να δίνονται μετά από οδηγία του θεράποντος νευρολόγου.

Για την πρόληψη των κρίσεων, ο ασθενής πρέπει με την καθοδήγηση του νευρολόγου να κρατήσει ένα ημερολόγιο ώστε να καθοριστεί ο αριθμός ημερών ημικρανίας το μήνα και το αντίκτυπό τους στην ποιότητα ζωής, να εντοπιστούν πιθανοί εκλυτικοί παράγοντες που πυροδοτούν τις κρίσεις και να διαμορφωθεί ένα εξατομικευμένο θεραπευτικό πλάνο. Στις περιπτώσεις που οι κρίσεις ξεπερνούν μια συχνότητα και έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής, υπάρχει ένδειξη για έναρξη προφυλακτικής θεραπείας, οπότε ο ασθενής πρέπει να λαμβάνει την αγωγή του καθημερινά για ένα διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών, συνήθως μερικών ετών, αναλόγως με την ανταπόκριση.

Το σημαντικότερο που πρέπει να τονιστεί είναι ότι για να αντιμετωπιστεί η ημικρανία σαν χρόνιο πρόβλημα, απαιτείται στενή συνεργασία του νευρολόγου με τον ασθενή, και όχι περιστασιακή αντιμετώπιση με αυθαίρετο και εμπειρικό τρόπο.

Αν αντιμετωπίζετε προβλήματα με ημικρανίες είμαστε στη διάθεσή σας.

2381081078, Θεοδωρουπόλεως 7 Σκύδρα