Πλάγια Μυατροφική Σκλήρυνση (ALS)

Η πλάγια μυατροφική σκλήρυνση (ALS) είναι μια προοδευτική νευροεκφυλιστική διαταραχή του κεντρικού νευρικού συστήματος που προσβάλλει τον ανώτερο και κατώτερο κινητικό νευρώνα. Η ακριβής αιτία του εκλεκτικού εκφυλισμού παραμένει άγνωστη, ενώ υπάρχουν και σπάνιες γενετικές μορφές. Η συνήθης ηλικία έναρξης είναι 65-74 ετών και ο επιπολασμός της νόσου είναι περίπου ο ίδιος ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες.

Η ALS ξεκινά συνήθως με μυική αδυναμία και ατροφία των μυών σε ένα χέρι ή πόδι, που σταδιακά επεκτείνεται στους γειτονικούς μύες, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως δεν επηρεάζεται η αισθητικότητα. Άλλα συμπτώματα της ALS περιλαμβάνουν: - Δυσκολία στο περπάτημα - Διαταραχή της ομιλίας (δυσαρθρία) - Δυσκολία στη μάσηση και την κατάποση (δυσφαγία, δυσκαταποσία) - Βράγχος φωνής - Μυϊκές κράμπες σε χέρια και πόδια, λαρυγγόσπασμο - Γνωστικές και συμπεριφορικές διαταραχές - Αδυναμία των αναπνευστικών μυών που οδηγεί σε αναπνευστική ανεπάρκεια

Για τη διάγνωση της ALS είναι απαραίτητη η διενέργεια ηλεκτρομυογραφήματος. Ο νευρολόγος μπορεί να συστήσει φαρμακευτική αγωγή για την επιβράδυνση της εξέλιξης της νόσου αλλά και για την ανακούφιση των συμπτωμάτων. Επιπλέον, η φυσικοθεραπεία, η εργοθεραπεία και η λογοθεραπεία μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα του ασθενούς.

Για περισσότερες πληροφορίες είμαστε στη διάθεσή σας 2381081078, Θεοδωρουπόλεως 7 Σκύδρα