Σκλήρυνση κατά πλάκας Μέρος Ά

Updated: Oct 25, 2021

Η σκλήρυνση κατά πλάκας (ΣΚΠ) είναι μια πάθηση που μπορεί να επηρεάσει τον εγκέφαλο και τον νωτιαίο μυελό, προκαλώντας ένα ευρύ φάσμα πιθανών συμπτωμάτων, συμπεριλαμβανομένων προβλημάτων με την όραση, την κίνηση των χεριών ή των ποδιών, την αίσθηση ή την ισορροπία. Η διάγνωση γίνεται συνήθως σε άτομα νεαρής ηλικίας (20-40 ετών) και προσβάλλονται κυρίως γυναίκες.

Τα συμπτώματα διαφέρουν από άτομο σε άτομο και μπορούν να επηρεάσουν οποιοδήποτε μέρος του σώματος. Τα συχνότερα συμπτώματα περιλαμβάνουν: - Προβλήματα όρασης (τα οφθαλμικά συμπτώματα μπορεί να αφορούν την οπτική οξύτητα, τα οπτικά πεδία ή την οφθαλμοκινητικότητα, οπότε ο ασθενής μπορεί να αναφέρει θολή όραση, διαταραγμένη αντίληψη των χρωμάτων, πόνο κατά την κίνηση των οφθαλμών, διπλωπία κ.α.) - Προβλήματα ελέγχου της ουροδόχου κύστης - Μούδιασμα σε διάφορα μέρη του σώματος - Προβλήματα ισορροπίας και συντονισμού των κινήσεων - Προβλήματα σκέψης, μάθησης και προγραμματισμού - Διαταραχή στην ομιλία (δυσαρθρία) - Κόπωση - Μυική αδυναμία που αφορά ένα ή περισσότερα άκρα - Προβλήματα στη σεξουαλική λειτουργία (μειωμένη ερωτική επιθυμία, μειωμένη αισθητικότητα στα γεννητικά όργανα κ.α)

Τέλος, υπολογίζεται ότι πάνω από το 50% των ασθενών με ΣΚΠ αντιμετωπίζουν και προβλήματα ψυχικής υγείας, με κύρια την κατάθλιψη. Μάλιστα, τα ποσοστά κατάθλιψης είναι υψηλότερα στους ασθενείς με ΣΚΠ συγκριτικά με τους ασθενείς που πάσχουν από άλλες χρόνιες νόσους, οπότε πιστεύεται ότι η ίδια η ΣΚΠ ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την κατάθλιψη αλλά και για άλλες ψυχικές διαταραχές από τις οποίες υποφέρουν οι ασθενείς.

Για περισσότερες πληροφορίες είμαστε στη διάθεσή σας 2381081078, Θεοδωρουπόλεως 7 Σκύδρα