Σύνδρομο Guillain-Barre

Το σύνδρομο Guillain-Barre είναι ένα νευρολογικό νόσημα στο οποίο το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού επιτίθεται εναντίον των νεύρων. Συχνά υπάρχει ένας εκλυτικός παράγοντας, που οδηγεί σε ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος και επακόλουθη φλεγμονή των ριζών των νεύρων. Η αδυναμία και το μούδιασμα/ μυρμήγκισμα στα πόδια ή/και τα χέρια είναι τα κύρια και συνήθως τα πρώτα συμπτώματα, τα οποία επιδεινώνονται προοδευτικά.

Άλλα συμπτώματα του συνδρόμου μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Ασταθές βάδισμα

• Αδυναμία μυών του προσώπου, συμπεριλαμβανομένης της ομιλίας, της μάσησης ή της κατάποσης

• Αδυναμία κίνησης των ματιών ή διπλωπία

• Δυσκολία στον έλεγχο της ουροδόχου κύστης ή στη λειτουργία του εντέρου

• Ταχυκαρδία

• Μεταβολές της αρτηριακής πίεσης

• Δυσκολία αναπνοής, έως αναπνευστική ανεπάρκεια που απαιτεί διασωλήνωση

Ο εκλυτικός παράγοντας συχνά δεν ανευρίσκεται. Συνήθως ωστόσο ενοχοποιούνται λοιμώξεις του γαστρεντερικού ή του αναπνευστικού συστήματος από ιούς ή βακτήρια (καμπυλοβακτηρίδιο, ιός της γρίπης, ιός Ζίκα, μυκόπλασμα, ιός SARS-Cov2).

Το σύνδρομο Guillain-Barre είναι ιάσιμο και, μετά την έγκαιρη και κατάλληλη θεραπεία, δεν αφήνει αναπηρία. Η θεραπεία του συνδρόμου περιλαμβάνει:

• Πλασμαφαίρεση

• Χορήγηση ανασοσφαιρινών

• Αντιμετώπιση των επιμέρους συμπτωμάτων – καρδιακή παρακολούθηση και αναπνευστική υποστήριξη, εφόσον απαιτείται εντατική φυσικοθεραπεία.